Бізнес у школі – це реально!
На меті амбітна команда має такий план: заснувати молодіжну ГО на базі школи; розпочати втілювати свої бізнес-моделі в життя та заробляти свої перші кошти; узяти участь у поглибленому навчанні для кураторів та сформованих команд соціальних шкільних підприємств; отримати менторську підтримку експертів у створенні соціальних шкільних підприємств; отримати грант, еквівалентний 1000 євро, на реалізацію власних ініціатив, наприклад закупівлю необхідного обладнання; у 2022 році поїхати на навчання до Німеччини!
Після тренінгу в кожного з учасників – свій спектр вражень і думок. Запитаймо їх!
Ілля Ключников: «Тренінг дуже сподобався. Мені дали багато добрих порад про організацію соціального підприємства. Найбільше з тренерів сподобався Олег Здреник. Він прикольний!»
Назар Кривобок: «Мені сподобалося, що до нашої школи приїхали люди, які обізнані у сфері бізнесу. Мені б хотілося, щоб вони ще раз завітали до нас і допомогли організувати соціальне шкільне підприємство».
Уляна Гальченко: «…Були дуже класні тренери, які зрозуміло й цікаво розповідають про соціальне шкільне підприємство. Я сподіваюся, що наша школа потрапить у десятку й до нас знову завітають Ксенія, Віктор та Олег».
Христина Савостьянова: «Мої враження від тренінгу дуже позитивні. Мені найбільше сподобалася тренерка Ксенія, тому що вона завжди була весела й допомагала під час роботи. Цікаво було те, що навчання наші тренери перетворювали на веселі ігри».
Анастасія Сидоренко: «Мені дуже сподобався тренінг! Я дізналася багато нового про бізнес. Я думаю, що мені в майбутньому ці знання знадобляться!»
Дар’я Островєрхова: «Коли нам уперше розповіли про тренінг, це зацікавило, а наступного дня приїхали Ксенія, Віктор й Олег, які вразили мене своєю мотивацією… Особливо запам’яталося наше знайомство!»
Крім того, нам важлива думка директора Кремінського ліцею №3 Ірини Вікторівни Решетняк.
-Чому саме соціальне шкільне підприємництво?
- В Україні все більшої актуальності набувають питання економічної підготовленості молоді до життя в суспільстві, де налагоджуються нові ринкові відносини. У зв’язку з підвищеними вимогами щодо підготовки молодого покоління до життя в нових ринкових умовах у теорії і практиці педагогіки постає важлива проблема формування початкової економічної та підприємницької культури в дітей.
Соціальне шкільне підприємництво – один з найбільш успішних методів підготовки дітей до дорослого життя вже в школі.
За ініціативи учнів, за правилами «дорослого» бізнесу та підприємництва саме в Кремінському ліцеї №3 може бути створена шкільна бізнес-модель, а учні навчаться приймати самостійні рішення на всіх етапах діяльності – від грамотної реєстрації підприємства до організації виробництва. Ролі в шкільній фірмі теж будуть розподілені тільки між учнями: керівник, топ-менеджер, маркетолог, дизайнер, консультант, спеціаліст зі збуту тощо.
-Яка роль дорослих у проєкті?
-Учителям належить роль менторів, вони можуть надавати поради та інтегрувати в освітній процес певні аспекти роботи такого підприємства.
-Як у школі організовується соціальне підприємництво?
-Соціальне підприємство Кремінського ліцею №3 може займатися виробництвом будь-яких товарів чи послуг, які не шкодять людям та довкіллю, наприклад: шити одяг та аксесуари, вирощувати овочі та зелень, виробляти компост, розробляти дизайн та надавати рекламні послуги тощо.
А особливістю такого підприємства є те, що дохід фірми може використовуватися як на розвиток власного підприємства, на пізнавальні заходи для учнів, так і на соціальні, громадянські, екологічні чи гуманітарні цілі. Завдяки участі в роботі власної фірми школярі навчаться застосовувати свої знання на практиці та більш виважено зможуть підходити до обрання майбутньої професії.
-Чому це важливо для школи та громади?
Для нас це цікаво та актуально, бо й реформа Нової української школи (НУШ) висуває нові вимоги та передбачає створення школи, де діти будуть навчатися через діяльність, «… яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті». А з приводу громади можу сказати, що молодь, яка знається з підліткового віку на питаннях бізнесотворення, може брати активну участь у житті громади ( чи міста) та вирішувати соціально важливі для кремінян питання.
Як Ви вважаєте, чи підтримає вашу школу міська влада?
- -Кремінської міський голова Струк В.О. та начальник управління освіти, культури, молоді та спорту Удовенко О.В. підтримали нашу ініціативу та підтвердили готовність до співпраці. І наша команда сподівається, що разом ми зможемо досягти будь-якої мети, навіть найамбітнішої.
Ми також поспілкувалися з куратором проєкту Лідією Таровитою.
- - Які висновки зробила ваша команда після потужного тренінгу із соціального шкільного підприємства?
- -Аналізуючи насичений день, проведений у компанії однодумців, ми зрозуміли
- що бізнес – це складно, але можливо;
- що таке «шкільне соціальне підприємництво»;
- що таке місія підприємства та як її сформулювати;
- як продати свій продукт за 3 хвилини;
- що школярі можуть змінювати світ на краще своїми діями;
- що маємо нестримне бажання працювати та розробляти свій проєкт.
- -Бажаємо Вам успіхів!
- -Дякуємо!